Biography

Performing
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Following her completed violin studies at the Meistersinger-Konservatorium in Nuremberg, the African-American German mezzo-soprano Melanie Forgeron studied opera singing at the University for Music and Theatre in Hanover with Prof. Richardson-Smith and completed her studies with a degree in 2005.

Master classes with Dame Gwyneth Jones, Prof. Michèle Crider, Ks. Brigitte Fassbaender, Prof. Michelle Breedt, and Prof. Klesie Kelly rounded off her vocal training. 

 

Melanie Forgeron was an established member of the Theater Aachen ensemble from 2005 to 2010, where she made her début with great success, in roles which included Annius in Mozart’s “La Clemenza di Tito”,   Nerone in Handel’s “Agrippina”, Charlotte in Massenet’s “Werther”, Idamante in Mozart’s “Idomeneo”, Muse/Niklausse in Offenbach’s “The Tales of Hoffmann” and as Olga in Tchaikovsky’s “Eugen Onegin”.

At the same time, guest performances led Melanie Forgeron to the Theater Lüneburg as Hansel in “Hansel and Gretel”, to the Summer Festival in Eutin as Mercedes in “Carmen”, to the Staatsoperette Dresden, both as Orlofski in “Die Fledermaus” and as Carmen in “Carmen”, as well as to the Landestheater Detmold.

 

From 2010 to 2015, Melanie Forgeron was an established member of the ensemble at the Theater Bielefeld, where she celebrated wonderful successes as Donna Elvira in Mozart’s “Don Giovanni”, as Dorabella in Mozart’s “Così fan tutte”, as Dido in Purcell’s “Dido and Aeneas”, as Lucretia in Britten’s “The Rape of Lucretia” and as Xerxes in Handel’s “Xerxes”. Further roles in Bielefeld included Suzuki (“Butterfly”), Lola (“Cavalleria Rusticana”) and Page/Giovanna/Maddalena (“Rigoletto”).

In August 2015, Melanie Forgeron made her début at the Kioi-Hall in Tokio, where she sang The Composer (“Ariadne on Naxos”), Annina (“Rosenkavalier”) and Kundry (“Parsifal”).

At the opera festivals in Heidenheim, she sang the role of “Frau Mary” in „Der Fliegende Holländer” by R. Wagner in July 2017.

 

In 2018, Melanie Forgeron gave her debut as “Ulrica” in “Un Ballo in Maschera” by G. Verdi at the Opera Zuid Netherlands.

 

In June 2021 Melanie Forgeron made her debut as „Player Queen” and “Luciano” in “Hamlet” in the world premiere by Joseph Summer at the State Opera Russe Bulgaria.

Nach einem abgeschlossenen Violinstudium am Meistersinger-Konservatorium in Nürnberg, studierte die afroamerikanisch-deutsche Mezzosopranistin Melanie Forgeron Operngesang an der Hochschule für Musik und Theater Hannover bei Frau Prof. Richardson-Smith und schloss das Studium 2005 mit dem Diplom ab.

Meisterkurse bei Dame Gwyneth Jones, Prof. Michèle Crider, Ks. Brigitte Fassbaender, Prof. Michelle Breedt und Prof. Klesie Kelly rundeten ihre Gesangsausbildung ab. 

 

Von 2005-2010 war Melanie Forgeron festes Ensemblemitglied am Stadttheater Aachen. Dort debütierte sie mit großem Erfolg u.a. als Annius in Mozarts „La Clemenza di Tito“, Nerone in Händels „Agrippina“, Charlotte in Massenets „Werther“, Idamante in Mozarts „Idomeneo“, Muse/Niklausse in Offenbachs „Hoffmanns Erzählungen“ und als Olga in Tschaikowskys „Eugen Onegin“.

Zur selben Zeit führten Melanie Forgeron Gastengagements an das Theater Lüneburg als Hänsel in „Hänsel und Gretel“, zu den Sommerfestspielen Eutin als Mercedes in „Carmen“, an die Staatsoperette Dresden sowohl als Orlofski in „Die Fledermaus“, als auch als Carmen in „Carmen“, sowie an das Landestheater Detmold als Hänsel.

 

Von 2010-2015 war Melanie Forgeron festes Ensemblemitglied am Theater Bielefeld. Dort feierte sie als Donna Elvira in Mozarts „Don Giovanni“, als Dorabella in Mozarts „Così fan tutte“, als Dido in Purcells „Dido und Aenaes“, als Lucretia in Brittens „The Rabe of Lucretia“ und  als Xerxes in Händels „Xerxes“ große Erfolge. Weitere Rollen in Bielefeld waren u.a. Suzuki („Butterfly“), Lola („Cavalleria Rusticana“) und Page/Giovanna/Maddalena („Rigoletto“).

Im August 2015 gab Melanie Forgeron ihr Debüt in der Kioi-Hall in Tokio. Dort sang sie im Rahmen eines Konzerts Komponist („Ariadne auf Naxos“), Annina („Rosenkavalier“) und Kundry („Parsifal“).

Bei den Opernfestspielen in Heidenheim sang sie im Juli 2017 die Rolle der „Frau Mary“ in „Der Fliegende Holländer“ von R. Wagner.

 

2018 gab Melanie Forgeron ihr Debut als „Ulrica“ in „Un Ballo in Maschera“ von G. Verdi bei der Opera Zuid, Niederlande

 

Im Juni 2021 debütierte Melanie Forgeron als „Königin im Schauspiel“ und „Lucianus“ in “Hamlet” in der Welturaufführung von Joseph Summer in der Staatsoper Russe in Bulgarien.

The singing lessons with Melanie have helped me a lot, even though I was (unfortunately) only able to enjoy them for one year. With her warm, open and supportive way of responding to me personally, Melanie has not only strengthened me incredibly in my singing but also in my confidence in myself and my abilities! I can only be immensely grateful to her for the way she made me rediscover my love for singing with so much feeling and fun in her lessons!

Muriel

Der Gesangsunterricht bei Melanie hat mich sehr sehr viel weiter gebracht, auch wenn ich ihn (leider) nur ein Jahr lang geniessen durfte. Mit ihrer herzlich offenen und unterstützenden Art, ganz persönlich auf mich einzugehen, hat Melanie mich nicht nur im Gesanglichen sondern auch im Vertrauen in mich selbst und meine Fähigkeiten unglaublich gestärkt!! Ich kann ihr nur riesig dankbar sein dafür, wie sie mich mit viel Gefühl und Spass im Unterricht, meine Liebe zum Gesang nochmals ganz neu hat entdecken lassen!

Muriel